Мета та завдання навчальної дисципліни

      Основною метою навчання української мови для студентів-іноземців у вищих навчальних закладах нефілологічного профілю в умовах мовного середовища слід вважати володіння студентами уміннями і навичками мовленнєвої діяльності, що досягається за допомогою комплексного підходу до підготовки спеціалістів для зарубіжних країн, який об’єднує в собі взаємодію комунікативних, освітніх і виховних цілей.

      Комунікативна мета навчання є основною, оскільки й освітня, й виховна цілі реалізуються за умови досягнення студентами певного рівня володіння мовою. Вона досягається шляхом формування у студентів необхідних мовних і мовленнєвих умінь у всіх видах мовленнєвої діяльності (читання, аудіювання, усне мовлення, писемне мовлення), забезпечуючи їм можливість спілкування в українському мовному середовищі (навчання, побут, культура) та здобуття спеціальності.

      Кінцеві цілі навчання, структуровані у вигляді конкретних поетапних завдань, досягаються (частково чи цілком) протягом усього терміну навчання.

 

Завдання  курсу:

-         досягти  достатнього рівня спілкування українською мовою;

-         оволодіти українською мовою в межах програми та основних комунікативних  потреб у реальних ситуаціях повсякденного та навчального спілкування;

-         досягти рівня комунікативної компетентності, достатнього для усного мовлення та читання художніх та спеціальних текстів.

Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні:

знати:

-         норми сучасної української мови – граматичні та пунктуаційні;

-         норми мовленнєвого етикету в повсякденному спілкуванні;

-         способи використання здобутих комунікативних навичок у повсякденному мовленні;

-         тактики та стратегії спілкування, закони та способи комунікативної поведінки;

вміти:

-         застосовувати лексико-граматичні категорії сучасної української літературної мови для вироблення оптимальної мовної поведінки в повсякденному спілкуванні;

-         використовувати набуті знання для розв’язання  практичних ситуацій;

-         застосовувати знання української мови як усно, так і письмово;

-         складати тексти, необхідні для повсякденної комунікації.