Мета курсу – ознайомити студентів з основними напрямками та технологіями роботи практичного психолога. Отримані в курсі психологічні знання та вміння повинні допомогти майбутньому практичному психологу в практичній діяльності, що спрямована на вирішення конкретних проблем конкретної особистості або групи людей. В матеріалах курсу надані основні досягнення вітчизняної та світової науки і практики

Мета дисципліни – систематизувати знання з спеціальної психології, сприяти формуванню навичок практичної діяльності психолога з людьми із особливостями психофізичного розвитку (діагностичної, корекційно-розвивальної, консультативної, просвітницької). Завдання курсу: розкриття сутність спеціальної психології. Ознайомити з психофізичними особливостями різних категорій людей з обмеженими можливостями. Розвинути професійно важливі якості психолога у роботі з різними категоріями людей з особливостями психофізичного розвитку. Вивчення курсу та індивідуальної навчально-дослідницької роботи студентів спрямовано на засвоєнні таких знань: сутність спеціальної психології; порушення розвитку: особливості, механізми, різновиди; чинники дизонтогеній; особливості психічного розвитку при різних порушеннях: інтелектуальних, сенсорних, опорно-рухових, мовленнєвих, аутичних; специфічні особливості роботи з дітьми з особливостями психофізичного розвитку.

Актуальність дисципліни визначається: необхідністю впровадження інтеграційних процесів у системі освіти; необхідністю формування з високим рівнем професійної компетентності фахівця закладів спеціального навчання; введенням ринкових механізмів в освітню практику і у зв’язку із цим організацію освітнього процесу у новітній школі мають забезпечувати спеціалісти з високим рівнем професійної підготовки, провідною складовою діяльності яких є компетентність, мобільність та вміння адаптуватися в мінливих умовах сьогодення. Об’єктом вивчення є особистість дитини з особливими освітніми потребами. Структурними складовими об’єкту вивчення є: особливості надання освітніх послуг в умовах спеціального закладу освіти або закладу освіти з інклюзивним навчанням. Предметом дисципліни «Спеціальна психологія» є: вивчення загальних основ теорії та практики спеціальної психології.

Метою викладання дисципліни є вивчення основ сексології у інтегративному поєднанні природничо-біологічного, психологічного і соціально-культурного аспектів а також розкрити психологічні прояви та детермінанти сексуальної поведінки людини, причини виникнення сексуальних розладів, ознайомити з основними методами та принципами терапії сексуальних порушень.

Метою дисципліни «Конфліктологія» є підготовка студентів до професійної діяльності в соціальній сфері. Отримання системи знань про природу конфліктів, розкриття змісту та особливості психологічних аспектів управлінської діяльності та визначення психологічних методів конструктивного розв'язання конфліктів

Дисципліна «Основи психокорекції» спрямована на формування знань з основних напрямів групової психокорекційної роботи психолога, умінь розробляти та проводити психокорекційні заходи в групі у роботі практичного психолога. Викладач доц каф.ПП к.псих.н. Казарова Ганна Миколаївна

Метою є формування досвіду участі у тренінгу та знань із теоретико-методологічних аспектів його проведення. Викладач: проф. каф.ПП д.психол..н., Фальова Олена Євгенівна

Для ознайомлення студентів з основними закономірностями становлення і проявів сімейних відносин, впливу родини на розвиток особистості дитини, впливу сімейних відносин, шлюбних, подружніх і батьківських ролей на розвиток особистості дорослого, ролі сім'ї у формуванні патологічних ролей і рис характеру, впливу специфіки сім'ї на особистість

Виклдач: проф. каф.ПП д.психол..н., Фальова Олена Євгенівна


Метою викладення дисципліни є формування знань основних категорій психології консультування, розкриття особливостей психологічного консультування, розвиток вмінь та навичок проведення психологічного консультування в процесі роботи практичного психолога.

Викладач. Харцій Олена Миколаївна, к.психол.н, доцент каф. ПП УІПА.